Har du koll på dina pengar?

Det slutar verkligen aldrig att regna

Har massa ärenden jag borde göra, typ handla mat och annat banalt. Men seriöst. Det är fuktigt sommarregn utan ett 100% dyngsurt vårregn. 



För att undvika plugg har jag hängt runt lite på internet och insett hur många människor som verkar ha dålig koll på sin privatekonomi! 

Studerar finasiell privatekonomi och man blir shockad vilka otroligt dåliga deals folk går in i!

Om jag lånar ut 200 kr till dig idag och säger att jag vill ha tillbaka 210 kr nästa vecka så kanske det bara är 5% ökning.

Men egentliga termer, dvs över ett år så betyder det att du betalar 1273% ränta!
Det ofta därför att ta sms lån är en fast lane till kronofodgen..


Och visste du att detär  stor skillnad om räntan betalas ut årligen jämfört med per månad. För i det sista så får du ränta på både dina sparpengar och det lilla tillskottet du fick i ränta förra månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0