Långa dagar

Idag kändes det att man jobbade i en snabb branch. Närmar sig bokslut och alla sprang runt som om det fanns en räv i hönsgården. Jobade till halv sju, Hade inte varit så farligt om jag inte gått upp 5.15 för att hinna med planet upp till Sthlm. Nu är jag något trött. 

Men då kommer man på massa bra idéer. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2798919.ab

Till exempel att i alla mail jag skickar involvera orden bomb, IT-krig och Afganistan. För I am sorry. 
Det finns ingen hotbild mot Sverige - Ingen bryr sig vad vi gör här uppe! Att kränka människors integritet på detta sätt känns
mer som ett skapande av en risk. Det system som utvecklas är väldigt farligt i fel händer. Jag läste Atwoods A Handmaid's Tale
när jag var 17 och känslan stannar med mig ännu.

IT-krig, bomb, Afganistan. IT-krig, bomb och Afganistan. Är det någon som är med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0