Konsten att åstadkomma nästan ingenting

Sitter än en gång fast i en sådan dag då allting känns jobbigt och inget går rätt. Kommer nu ihåg varför jag slutade skriva att-göra listor, bara att skriva dessa gör mig utmattad. Behovet av att organisera mitt liv är stort och motivationen ganska liten. Hade behövt lite terapishopping men orkar inte gå utanför dörren nu när det börjat mörkna. 

Vad jag verkligen behöver göra är, städa mitt rum (fortfarande inte packat upp en av mina resväskor sen jag kom "hem", dvs 2,5 veckor sedan), skriva ansökningar för att få praktik i sommar samt ringa massa människor jag borde ha ringt i juni nittonhundranittioåtta. 

Jag har dock gjort bra saker som nästan kan räknas till ett steg på vägen till grejerna på att-göra listan. Gick till postkontoret och köpte frimärken - vilket är halva vägen till att skicka in några viktiga DVLA papper som jag säkert tappat bort, och för att ett vykort till mormor, äldre människor gillar vykort på tråkiga platser (typ den otroligt exotiska staden jag bor i).
Dessutom gick jag till alla mina föreläsningar idag, och hade till och med gjort matlåda och kommit ihåg att ta med den. 

Nästan duktigt. Även om föreläsningarna spenderades åt 2 saker, göra alla O på Mr. Steks papper till spermier samt stockspotting. Det sistnämnda är som trainspotting men för yuppies. Bra träning inför framtida jobb, om det finns några att få med tanke på hur intebra det går i finansvärlden. 

Okej, måste hitta tillbaka till den något mer positiva mig. Kom positiva saker. 

Aa. Jag såg en krokus, våren är påväg.


Jag har pollenallergi


Slutsats: inte en särskilt lyckad dag hittills, och att försöka göra något produktivt känns lika mysigt som att skryka kläder man redan har på kroppen 

8 timmar tills i morgon. Då tänkte jag ta tag i mitt liv. På allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0