I'm an expat get me out of here!

Även om jag trivs i min lilla stad så är det såå skönt att åka härifrån ibland. Så Miss C och The Dandy drog till London Lördag-Söndag. 
Shoppade, spanade folk, träffade släkt & vänner och sådant. Urban Outfitters hade otroligt mycket snygga saker, men lyckades överleva helgen utan att spendera för mycket pengar. De hade till och med Retro Reebok's, Jag älskar, The Dandy hatar. Tyvärr var de fel färg men än en gång är jag övertygad att de är precis vad mitt liv behöver.

Skorna jag fortfarande drömmer om..

Bästa köpet, hör och häpna måste vara den blårandiga kjol jag köpte på TopShop's vintage våning.

I övrigt ägnades Söndagen till att försöka lära mig grunderna till Rugby, går otroligt dåligt men alla tycker det är så väldigt underhållande så jag fortsätter försöka. 



Sen var man tillbaka i Midgård igen. 
Ägnade Söndagskvällen åt att behandla The Dandy's flatmate som en butler. Otroligt underhållande med "Thank you sir", "That would be all sir". Lyckades till och med få honom att öppna bildörren åt mig som en duktig chaffeur. Har en känsla av att detta kan bli en permanent hobby..


Och Måndag så var det studentlivsdags igen. Ägnade Spanskan att lära mig mer användbara fraser.

Ett urval

"Anhhus have to grow a beard - Anhhus debe dejarse barba"
"Patsy and Cee have to go to Cornwall - Patsy y Cee deben viajar al Cornwall"
"Anhhus have to put himself to bed early - Anhhus debe acostarse temprano"
"Anhhus must sleep in His bed - Anhhus tiene que dormir en su cama"

Stackars Anhhus, egentligen är han min och Patsy's idol. Även om han går i flipflops året runt. 

Kommentarer
Postat av: kajsa

Skit snygga skor! Vad kostar sådanna? Kram.. fin blogg förresten, den blir bokmärkt :)

2008-01-29 @ 15:05:25
Postat av: krimm @ stylesearch

Har sådana skor, grymt sköna med. Finns dem inte kvar någonstans då? Din sko har gjort kopior på dem rosa för ca 300kronor tror jag, kan vara värt att kolla upp? :D

2008-02-19 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0