Studentliv på sätt och vis

Mitt engelska bankkonto har ett saldo på 14 pund och 62 pence. Vet inte hur detta hände.

Dessutom har det varit så  sedan i måndags. Borde få in mer pengar imorgon, hoppas så med tanke på planerna för helgen. Inte bara har jag lyckats planera in 4 dagar i rad med fest. Dessutom skrev jag av någon anledning upp mig för att hjälpa till på seglingsklubben i helgen. Utan att misstänka att detta innebär att vi måste vara på plats klockan 7, på morgonen. 

Det vill säga, om jag överlever kommer jag behöva seriös terapishopping.

Även om jag i Måndags insåg att jag ännu inte tvättat, utan gick till den nyöppnade Superdry affären med Patsy. Under hennes otroligt dåliga (men underbara inflytande) så inhandlades ett par jeans (mm boyfriend fit) och ett par mysbyxor. Inte smart men så snygga saker.    

Dessutom köpte min darling likadana mysbyxor så som de otroligt mogna individer vi är så kommer vi båda dyka upp på nästa spanska lektion i dessa, kombinerat med flipflops och stora mössor. dvs som två Anhuuus kopior. För att bevisa faktumet att man visst fryser även om man har mössa på sig. Otroligt chict.


Notera även att jag har gjort ett stort framsteg på min att göra lista - har skickat iväg två praktik ansökningar. Chansen att de vill anställa denna individ - nada. Men jag känner mig ändå otroligt duktig.

Och kanske något pretantiös. The Dandy och jag hade de Allierade över på en ordentlig hemlagad middag, annars äter de två bara färdig wokmix eller Bolognese.
 
Förrätt, Butternut squash and sweetpotato soup. Huvudrätt, Honungsglacerad kyckling med apelsin och chokladrisotto.

Studentmat på sätt och vis..

Nu vill jag ha sushi till lunch. Men tro mig, närmaste sushibar ligger cirka 25 miles bort. 
Blir en Korma med quorn istället. Lite missnöjd.

P.S. Amateur Transplants koncerten i Tisdags var fantastisk, Ministry of Sound kvällen i Måndags värdelös D.S. 

Kommentarer
Postat av: Dilek Isabelle

tack!! o tack för tipsen :)
hah jag brukar lägga i några apelsin bitar i blir smakar riktigt gött dåå fast har ej testat bär..skall det :)

2008-02-07 @ 17:39:59
URL: http://izmir.blogg.se
Postat av: mikaela

snygga byxor ;o

2008-02-18 @ 19:19:06
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0