Kärlek vid första ögonkastet

Nöjd, mycket nöjd. Med mycket övertalning och lite tjat så är jag äntligen med bil igen. Otroligt trevligt för att slippa vara beroende av busstidtabeller för att komma in till universitetet, för att kunna ta sig ifrån Midgård. Och sedan även lyckas komma tillbaka igen (fråga the Volupuous Norweigan hur svårt det är att komma på rätt tåg hem)

På Fredag levereras min nya kärlek, The Dandy är lätt avundsjuk. Men också väldigt excited. Eller han hade varit om han inte nyss bitit sönder en tand och måste åka in till Brum i ottan för att träffa en otäck tandläkare (och dessutom betala sisådär 130 pund för nöjet..)


Längtan..

Måste säga att jag är något nöjd med att nu ha en bil som bör fungera. Min första bil, Min Italienare var världens vackraste, men måste säga att det är lite opraktiskt när motorn ramlar ur och det regnar in.
Därefter följde Svarta Faran, otroligt oglamorös men tog mig igenom halva Europa - fungerade väl såvida man inte räknar med när batteriet och generatorn gav upp (i Danmark redan), och att diverse låsmekanismer och annat roligt slutade fungera när det regnade.
Den Lilla Svarta (Kanske inte så liten men min fars nyare modell av bilen är känd som Den Svarta så det följde någorlunda logiskt) kom med alla typer av tänkbara och otänkbara problem, huv som lossar, oljeläckor, fönster och dörrar som fastnar. Men ett otroligt erotiskt ljud när motorn startar.

Och nu. En, för att vara den hopplösa Miss C, under The Dandy's galna inflytande och dotter till en av Sveriges mest ologiska bilentusiast, så har jag skaffat mig en någorlunda förståndig bil.
Inväntas bara leverns och dop...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0