Bonjour Tristesse

Hade verkligen glömt hur tråkigt det kan vara här hemma. The Dandy har rest tillbaka till England och jag orkar inte ta mig in till Göteborg för att leka med folk, var så mycket enklare innan folk växte upp och flyttade hemifrån - snart ringer jag upp folk med samma postnummer som jag på måfå för att träffa folk som bor här ute i Suburbia.

  • I övrigt ringer jag de allierade (som inte bara bor med mig i Midgård de bor ínne i Gbg också, så praktiskt) och stör dem när de pluggar (att jag borde plugga till samma tenta har inte slagit mig ännu)
  • Spionerar på gamla klasskompisar på Facebook (skadeglädje.. så många som trodde de var all that som nu jobbar på Hemköp..)
  • Funderar över att leka med syskonen Glam men orkar inte ta mig in till staden
  • Leker med mina coola rosa badanka som ändrar färg
  • Letar efter snygga kläder att övertyga mor min att jag behöver (Gärna ett par Louboutinklackar som kostar ungefär som ett mindre U-lands stadskuld)
  • Överväger att börja plugga, kommer på bättre tankar och börjar leka med min badanka igen
  • Byter boktips med min mor (duktig pensionär är jag!)

Påtal om boktips så kan jag skänka en intellektuell doft åt cyberspace. (Ännu en av mina aktiviteter just nu, ändrade min politiska åsikt på Facebook till the mouthful: Liberal Neo-Tatcherism)

Idag rekomenderar Miss C

Bonjour Tristesse av Francoise Sagan
En av de mest framstående unga romandebuterna någonsin. Med unik ton beskrivs en ung flickas ytliga liv i den Franska Societen. Men verkets styrka involverar starkare teman än man första anar, om en ung människas mognad, manipulativitet samt frågan vad är egentligen sorg?

Det finns hopp, man behöver inte läsa Krig & Fred, men inte heller "Robinsson-[fyll i namn här] - Mitt liv, den nakna sanningen".
Nu ska jag nog ringa the Voloptous Norweigan och höra om hon har några nya planer över hur vi ska ta över världen.


/Tillfälligt återvända MIss C 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0