Åter i Sverige

Efter mer
rosé (oslagbart på strandrestauranger)
trevliga middagar (Kan absolut rekomendera restaurangen på Royal Riviera, Pilgrimsmusslor som smälter i munnen)
shopping i Nice (Sephora för Make-up, absolut, Zara hade förvånadsvärt många snygga toppar och under från Aubade är aldrig fel)
Monaco (The Dandy gillar detta märkliga land, jag tycker det är okej, men att spana folk är allltid trevligt) 
och promenader på runt det otroligt vackra Cap Ferrat
så har jag återvänt till Sverige.

Måste säga att jag höll med Sofi Fahrman (för en gåns skull, annars gillar jag inte personkulter alls) - Rivieran är absolut bäst under lågssäsong, tyvärr missade hon nog att St Tropez saknar charmen som fanns där på 60talet, medan, än så länge, många av de mindre ställen österut (samt atlantkusten) är underbara ännu.

Här i Sverige har vädret precis vänt och jag och The Dandy ägnar oss åt, ja, luncher, middagar och mycket rosé med vänner (ända skillnaden är väl temperaturen och att havet här är mörkblått istället för azurfärgat). Så långt från Midgårdslivet som man kan komma i alla fall och det är riktigt nice.
 
Lunchade på Ritz idag med några gamla vänner, åkte hem och såg på solnedgången medan vi diskutterade hur praktiskt det skulle vara med egen helikopter. 

Förstår ni varför jag ibland längtar hem till Sverige - eftersom vardagen är underbart surrealistisk här ibland. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0